Berinai dengan Sticker Inai - Cempaka Anis

by - Thursday, November 15, 2018

Assalamualikum. .

Inai Sticker


Malam berinai hanyalah salah satu adat dalam majlis perkahwinan melayu. 
Zaman sekarang siap ada majlis berinai beramai-ramai dan juga siap ada tarian lagi. .  Meriah la tengok... 
Kepada pengantin yang ingin suasana seperti itu atau yang berkemampuan ka bole la buat. .


Untuk saya yang tinggal di kampung memang tak sesuai la dan tak berminat majlis berinai ni.  Hanya setakat duk berinai sendiri ja, mintak tolong kawan atau kakak sendiri yang letakkan.  
Itu pon dah kerumun anak-anak buah nak jugak pakai.



Inai yang saya gunakan ini bukan lukis sendiri ya..  Semuanya tangan tak berseni..
Saya ambil jalan mudah, order ja yng sticker. 
Hanya tampal ja kt tangan dan beruskan inai tu atas sticker tu. .Mudah ja. 



Box yang saya order. . Ada sticker, inai celup,  inai kon,  berus

Antara inai sticker yang dijual




Sticker-sticker ini saya order di cempaka anis..
Ada macam-macam lagi, bole terjah tengok di Cempaka Anis. 

Memang puas hati la. . Mudah nk pakai. .


Insta : Cempaka Anis


You May Also Like

0 comments