Pendidikan Seni Visual

by - Saturday, January 31, 2015

assalamualaikum..

sebentar tadi pergi rumah abg, belakang rumah ja.. tengok ank buah form 4 tengah melukis mewarna utk kerja seni sekolah dia.. saya pon tolong warna sikit utk dia..

kerja seni
tengok dia dok mewarna teringat zaman sekolah saya dulu.. masa form 4 class saya mmg ditawarkan ambek pendidikan seni visual tapi saya memang berminat sangat la sebab saya bukan kreatif pon.. nak melukia pon gagap gagap.. tapi ambek juga lah untuk SPM.
masa zaman sekolah rendah dulu, masih saya ingat, saya ada melukis satu pemandangan dan warna guna caryon ja. lukisan tu saya tiru sikit dari lukisan guru besar saya. dia pernah masuk mengajar dalam class saya masa darjah brapa tah.. then lukisan saya lukis tu saya hantar ke ruangan mewarna kot dalam akhbar didik dalam paper Berita Harian. alhamdulillah lukisan saya ada keluar paper. bangga sekejap..hahaha bukan dapat hadiah pon. seronok hantar ja.
colour air
dulu saya ada sekotak Buncho ni. tapi semasa exam Pendidikan Seni Visual SPM kawan saya pinjam. masa tu diberi pilihan untuk membuat lukisan. saya pilih guna warna kayu ja sebab senang dan cepat. so kawan saya nak pinjam la warna Buncho saya tu.. bagi ja la.. bila habis exam sampai kesudah dia tak bagi balik. saya pon terlupa tapi bila ingat balik, tak kan nak mintak balik plak. dah lama dah.. sayangnya.. masih elok taw saya jaga.. sekarang saya ingat balik warna saya, nak mintak pon tak sanggup dia dah ank dua dah.. huhu

masa result SPM untuk Pendidikan Seni Visual alhamdulillah result saya ok.. syukur sangat..


You May Also Like

69 comments

  1. My feberet color bunco! Dah lama SS tak melukis... He He He...

    ReplyDelete
  2. saya memang tak minat langsung bab bab seni ni. melukis ke mewarna ke semua ke laut. ahhaha

    ReplyDelete
  3. Haha ambik jugak subjek ni masa spm..nasib dapat A, sebab kerja craft kena design packaging box untuk perfume rasanya, fuhh letih nak fikir idea paling kreatif..buncho mmmg pilihan masa exam..hehe

    ReplyDelete
  4. dulu penah kena puji ngan cikgu masa tingkatan 3. sbb lukisan abstrak. padahal 5 mnt ja buat. kui3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kreatif tu... 5 minit ja buat dh dpt pujian .. kalau sejam buat dpt apa la

      Delete
  5. dulu memang glamour warna buncho ni.. memandangkan dulu tak minat sangat sangat dengan seni, jadi tak laa sampai beli warna buncho nih..

    ReplyDelete
  6. adoi..bab melukis ni akak fail..seni visual ke, seni halus ke, orang halus ke..

    ReplyDelete
  7. da lama tangan ni tak melukis sejak zaman sekolah dulu...hehe

    ReplyDelete
  8. Hehehe..Cik Mimie tak kreatif..kalau kerja seni mesti kakak2 Cik Mimie nk tolong warnakan..hahaha..opps! :)

    ReplyDelete
  9. Wah....nampaknya semua entri mengimbau kenangan lama jer haha.....
    Dulu zaman okje kaler air ni pakai bekas mcm colgate tu jer Hana

    ReplyDelete
  10. akak suka melukis dik...dulu akak ambik bidang grafik...so seronok la asyik lukis logo je...mengimbau kenangan la entry adik ni...

    ReplyDelete
  11. dulu zaman kami sekolah 90an ..panggil matapelajaran Pendidikan Seni skrg ni nama kemain sedap kan seni visual .. aku pun terkial nk susun buku anak sbb byk nama mata pelajaran baru

    ReplyDelete
  12. Minat melukis tapi masa sekolah dulu tak de ambuj lukisan sebagai subjek SPM tu..

    ReplyDelete
  13. Dah lama tak nampak water colour Buncho ni.

    ReplyDelete
  14. wahh...mmg pandai melukis ni ada seni

    ReplyDelete
  15. ahaha..kwn dh ada dua anak nk minta balik color buncho tu? x perlu kot..sedeklah je lah

    ReplyDelete
  16. Zumal suka gak melukis tapi zumal tak berseni pun ^-^

    ReplyDelete
  17. popular bran buncho ni time zaman sekolah dulu...alamak terimbau kembali zaman persekolahan..ehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk ank buah buat kerja.. mengimbau kenangan lama

      Delete
  18. teringat buncho ni sgt glamor masa zaman belajar dulu.. skrg masih ada lg buncho ni ye. heee....

    ReplyDelete
  19. Rezeki bagi pinjam kan buncho sampai bagus result ZF. Hehe. Takpelah. Halal kan je lah :p

    ReplyDelete
  20. die nak bagi anak dia pakai pulak nanti.
    ambik berkat..

    ReplyDelete
  21. uish.. dulu color buncho tu color glamor n mahal..hehe.. tp color dia memang lawa. bab kwan pnjam xbg balik smp anak dah 2 tu memg kelakar..kihkihkih

    zinziemeewah

    ReplyDelete
  22. lama tak mewarna dengan buncho...tunggu cik puteri sekolah pulak la

    ReplyDelete
  23. Dulu waktu sekolah pun saya suka bab2 seni lukis ni.. mmg cemerlang juga la hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa menengah rendah saya x suka seni sebab subject ni x masuk PMR.
      Banyak lagi subject lain nak kena studi :)

      Delete
  24. aiyooo...sy xreti melukis...keras tangan...hahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah, DM.
      Mmg tak ikhlas kalau subject seni ni.
      Hehe..

      Delete
  25. feveret subjek..!!!! kelab seni 3 tahun walaupun tangan kayu x reti lukis tp boleh kaler hahaha.. CT suka krayon xtually.. adus tingatla each time kelas seni mesti semangat..

    ReplyDelete
  26. anak dia dua dah no? xpala kira halal je lah hehe

    ReplyDelete
  27. bab buncho ni mesti akak farrah suka ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti kita tengok samada k.Farrah nak up entri related dengan seni guna Buncho...

      Delete
  28. kiranya kalau result okay time SPM, memang power gak la tu. saya langsung x amek. x kreatif langsung! hahahahahahhaha.... kalau bab edit2 kat photshop boleh. kalau pakai tangan sendiri, kirim salam... saya ada juga buncho dulu, pastu bagi adik. since dia lagi suka bnda2 macam ni compare dengan saya.

    ReplyDelete