Ziarah Hospital by Perkim UUM to Hospital Kangar

by - Friday, May 25, 2012

assalamualaikum...

alhamdulillah, setelah seminggu dua hujan tidak turun, akhirnya hujan turun juga.. hujan rahmat..tidur semalam dengan nyeyaknya..huhuhu...

sejak aku berada di bumi sintok ini, banyak peluang aku hendak mencari pengalaman. setiap semester pasti aku akan join program yang memberi manfaat pada aku..

pada semester ini, aku dapat join satu program "ziarah hospital" anjuran PERKIM UUM pada 11/5/12 yang lalu.. alhamdulillah..aku di beri kesempatan untuk mencuba pengalaman ini..
ziarah hospital kali ini di Hospital Tuanku Fauziah, Kangar...

kami di jangka bertolak pukul 7.00 dari UUM.. tetapi terdapat masalah ckit pukul 8.oo baru dapat bertolak.. dalam perjalanan ke sana, di atas bas kami di beri sedikit pengisian tentang adab -adab  melawat pesakit.

setelah sampai di sana kami diberi taklimat terlebih dahulu.. kami dipecah kepada 2 group.. group saya diberi lawat wad  pesakit lelaki..
kami melawat sambil memberi kata-kata semangat kepada pesakit dan mendoakan kesejahteraan kpdnya serta memberi sedikit sumbangan kepada pesakit.

setelah selesai semuanya, kami dijemput menjamu selera di PERKIM Perlis..

dan seterusnya ke masjid terapung di kuala perlis... seronok dengan pengalaman baru ini..alhamdullillah...

dalam masjid

masjid terapung




You May Also Like

10 comments

  1. baguslah. cari pengalaman di tempat org. pengalaman ini kadang2 tak diajar dalam mana-mana buku.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    ReplyDelete
  2. Betul Nasz pengalaman adalah guru terbaik kita di sepanjang hayat XD

    Muz Blog

    ReplyDelete
  3. salam kenal...nice blog..follow u..masjid terapung tu kat kola perlis ke?

    ReplyDelete
  4. sejak abeh blaja....xjejak perlis dah...

    ReplyDelete
  5. 안녕하세요~~ Hi~ we sell handcrafts like pouch, key managers, bookmarks, bags and many many more! Please do visit us in our blog~ thank you~ 쇼핑하시면 더 더 감사하겠습니다~~
    http://twinscraftlife.blogspot.com
    http://thesoaplicious.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. 안녕하세요~~ Hi~ we sell handcrafts like pouch, key managers, bookmarks, bags and many many more! Please do visit us in our blog~ thank you~ 쇼핑하시면 더 더 감사하겠습니다~~
    http://twinscraftlife.blogspot.com
    http://thesoaplicious.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Salam Ziarah Ramadhan...

    Selamat Menjalani Ibadah Puasa dengan penuh istiqamah...

    http://www.alifismail.com/2012/07/salam-ramadhan-al-mubarak.html

    ReplyDelete
  8. Wah bagus betul, manfaatkan setiap semester dgn program-program mcm ni ^^

    ReplyDelete
  9. tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek...follow jgk taw :)

    klu sudi nk ajak exchange blog hehe :)

    Tak Mungkin Benar

    ReplyDelete
  10. singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

    ReplyDelete