Kilang Bateri, Johor

by - Saturday, June 18, 2016

assalamualaikum..

cerita berbulan lepas yg diperam....

kali kedua saya jejak kaki ke Johor ni.. ni pon disebabkan kawan baik kawen..
ada jugak alasan nak datang Johor ni.. kalau tak, memang tak dah sesaja nak datang.

berkesempatan saya nk pergi tempat-tempat menarik di Johor ni. Kawan-kawan yang lain suggest pegi ke Kilang Bateri.. settle check in kat Pasir Gudang, bersihkan diri semua.. kami terus mencari Kilang Bateri ni.. pakai waze ja.. senang cita..


dihadapan Kilang Bateri
mengikut pembacaan saya, kilang bateri ni asalnya daripada bekas tapak Kilang Bateri Eveready. Pastu diubahsuai menjadi tempat vintage dan terus menjadi tempat tumpuan ramai seperti ini.
Disini terdapat pelbagai jualan yang ada. 
gerai-gerai disini ala-ala hipster la.. cantik ja tengok.. mereka ubah suai kontena menjadi gerai jualan..unik la kalau tengok design-design kedai disini..
Untuk Pengemar fesyen dan juga pemgemar pakaian berjenama boleh mendapatkan disini.

          

disini juga ada kafe ala-ala hipster.. pelbagai jenis makanan ada disini.. 
byk pilihan bole tengok..  design setiap kafe pon menarik.. 





sesiapa yg datang ke JB ni bole la singgah di Kilang Bateri ni... 


Location:
No.83,Jalan Tampoi,81200 Johor Bahru.
Masa beroperasi :12-12 (setiap hari)

Instagram : @KilangBateri

You May Also Like

19 comments

  1. ZF jemput join GA :)

    http://ciksukataip.blogspot.my/2016/06/kad-raya-ga-by-nina_97.html

    ReplyDelete
  2. Ohhh kilang bateri jadi mall ye ZF.... Menarik jugak. Puas le cuci mata hihi... So borong apa?

    ReplyDelete
  3. ok tu daaaaaa sampai kilang beteri ni.. CT dok plan tah bila nak pi tah..

    ReplyDelete
  4. Saya orang Johor pun tak pernah sampai lagi... jom CT... hehe

    ReplyDelete
  5. xtaulah bila nak sampai sini walau pun dekat je

    ReplyDelete
  6. baru je pergi hari tu masa bercuti kat johor.. pi tengok2 pandang2 je.. xbeli apa pun.. hehehe

    ReplyDelete
  7. Pernah dengar kilang bateri cuma tak tahu di mana..menarik.. Kalau ke Johor bolehlah singgah. Kalau ada geng nak menyinggah. Hee

    ReplyDelete
  8. teringin nak sampai sini jugak.... tunggu ZF bawaklah.. hehe

    ReplyDelete
  9. lama menyepi nampaknya.. hehehe

    ReplyDelete
  10. oooit mek.. pi mana menghilang.. huurm.. sunyi sepi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan SYM.. sunyi menyepi je.. hehehe

      Delete
    2. tudia.. baru nk keluar.. hahaha

      Delete
  11. banyak jugak dok dengar cerita pasal kilang batery nih.. tak sangka kak zarul dah sampai..hehehe..

    ReplyDelete
  12. Kena plan lain nie untuk jalan-jalan di JB pula..
    Menarik tempat nie..

    ReplyDelete
  13. Wahhh, sampai ke johor dia jjcm ha :)

    ReplyDelete