DIY Hantaran Tunang

by - Wednesday, October 18, 2017

Assalamualaikum

DIY Hantaran Tunang

Majlis tunang yang lepas,
untuk part hantaran saya lebih suka men DIY ja..
nak tempah hantaran rasa mcm mahalnya bila saya servey...
 so pikir² lebih baik saya buah sndiri ja..
Untuk majlis tunang ni, tak perlu renyah sangat hantaran..simple -simple sudah..
saya sediakan 7 bekas hantaran untuk pihak lelaki..


untuk dulang hantaran saya beli gabus dan balut guna kain guni.. dan saya hias rumput hijau dikeliling gabus tu..
harga saya dah tak ingat,sebab time tunang saya tak buat senarai bajet pula..


Coklat
hantaran coklat bentuk love.. guna ja foam bentuk love tu..hias coklat dibahagian tepi foam, ikut bentuk foam tu... hantaran ni dua tingkat..so akan gunakan foam bentuk love 2 lah.. satu besar, satu lagi kecik sikit.. 
dh hias.. letak ja coklat bahagian atas untuk menutup foam dibhagian atas... then hias letak reben di bahgian luar dan letak ja bunga ikut kesesuaian..


coklat
untuk hantaran ini pula, saya guna foam bentuk bulat ja.. hias sama ja dengan hantaran diatas tadi.

pulut kacau/ wajik
seterusnya, pulut kacau @ wajik.. yang ni mak saya ja buat.. masukkan ja dlm acuan yang berbentuk..
bahulu ikan

buah buahan
bahagian buah-buahan pulak.. beli ja buah yang menarik dia.. untuk bagi nampak menarik lagi.. lap buah dengan minyak sikit..bg berkilat sikit..

bahulu ikan
Bahulu ikan ni tempah ja.. beli 2 ekor ikan emas.. kak sndri yang bayarkan

garam gula
ikut adat orang tua² kena bagi garam gula.
yang saya beli ja kt kedai hantaran.. beli yang harga murah ja..dalam rm 30++


kek
standard hantaran mesti ada kek.. ni kek last minute beli.. tak berapa cantik sgt..ok la tu.. janji ada..


Cukup 7 hantaran untuk pihak lelaki..
saya lebih prefer makanan ja untuk majlis tunang ni..

nasib ada kak dan kak ipar yang banyak menolong..
harapkan saya memang tak kreatif la..






menghitung hari 44 hari lagi


You May Also Like

14 comments

  1. bw n do follow blog nih

    Tahniah,.. semoga majlis berjalan lancar n ikatan pertunangan berakhir ke jenjang pelamin, in sha allah..cantik dan berbakat serta kreatif mereka gubahan hantaran DIY..

    ReplyDelete
  2. buat sendiri lagi puas hati dan lagi seronok... alhamdulillah majlis berjalan lancar... cantik semua hantaran tu

    ReplyDelete
  3. igt dulu ms majlis kahwin adik ipar..k.el ngan mil yg bertungkus lumus buatkan hantaran..tema hitam putih..siap buat hantaran coklat berbentuk masjid haha

    ReplyDelete
  4. Waaa cantikkkknya
    Kreatif2
    Cik Kumbang dulu bab hantaran memang serah kat sepupu sepapat je hihi

    ReplyDelete
  5. wahhh.. buat sendiri... sama lahh... bila survey2 semua mahal, sudahnya buat sendiri lah

    ReplyDelete
  6. time tunang mmg bgi hantaran mkanan je kan..garam & gula tu xtau pulak..hihi..or cik timm xperasan sblum ni..

    ReplyDelete
  7. buat sendiri senang and puas hati.. belanja pun tak banyak sangat. heee bila tu kendurinya ZF ? jangan lupa jemput kami serbu ramai ramai hehe..

    ReplyDelete
  8. buat sendiri puas hati.. masa tunang dan nikah kak ekin pun sendiri gak

    ReplyDelete
  9. buat sendiri je.. cut cos.. hehehe

    ReplyDelete
  10. Tahniah dan selamat bertunang ZF..adeh! Ingatkan dah buat majlis kenduri..lagi 20 hari eh? Kalau pandai baik DIY sendiri..jimat!

    ReplyDelete
  11. wah menarik juga kan.. DIY lebih puas hati kalau kreatif.. hihi

    Ketahui 3 Vitamin Asas untuk lelaki & wanita terus kekal sihat tanpa ubat

    ReplyDelete
  12. Suatu masa dulu pernah juga buat memang puas hati siap dengan sireh junjung buat sorang2.

    ReplyDelete
  13. Waa.. DIY ya. Kreatif ja ^^ Tahniah :D

    ReplyDelete