Beruang Panda

by - Saturday, September 16, 2017

Assalamualaikum..

Beruang Panda


Setelah terperam lama gambar-gambar panda ni, meh nak update sikit.

Saya salah seorang peminat beruang panda. Beruang Panda ni seekor haiwan yang sangat cute, walaupon warnanya hanya hitam putih ja.
tapi beruang panda ni mempuinyai peminat yang ramai.


Semasa saya join aktiviti sukarelawan Muslim Volunteering Malaysia (MVM), saya berpeluang melihat beruang panda dengan mata sendiri. Ini merupakan pengalaman berharga jugak la..
Walaupon tidak boleh memegang panda tersebut, tetapi berkesempatan juga melihat aksi panda tersebut.



Aksi-aksi panda di Zoo negara, ada masih ketiduran, ada yang sedang bermain







Perbezaan 2 ekor panda 
Antara Fu Wa & Feng Yi

Siap ada biodata lagi Fu Wa & Feng Yi

Panda ini hanyalah pinjaman kerajaan Malaysia daripada kerajaan China. Apa yang saya baca mungkin 10 tahun.  Kos penjagaan panda jugak sangatlah tinggi, memakan kos jutaan ringgit juga setahun. Fuuuhhh betul-betul dijaga rapi la beruang panda ini. Siap ber aircon lagi... 



Proses start anak panda lahir hinggalah ke dewasa

Menu harian panda
Beruang Panda ini juga mempunyai menu harian mereka seperti buluh betong, lobak merah, buah epal, buah pir. 









Jika anda masuk Kompleks Panda ini, selepas ja habis melawat panda, anda bole ke bahagian souvenir untuk membeli barang-barang berkaitan panda untuk dijadikan kenangan.

Ada juga disediakan cafe panda, anda boleh dapatkan makanan dan minuman di situ.



Anda yang memang peminat beruang panda atau ingin membawa anak-anak melihat panda dengan lebih dekat, boleh kunjungi Zoo Negara  di Hulu Kelang.
Cuti sekolah hujung tahun pon dah tak lama, boleh anda rancang untuk membawa anak-anak pergi melihat haiwan di Zoo Negara.




You May Also Like

10 comments

  1. Hitam putih mempunyai nilai tersendiri...

    tak sempat jejakkan kaki ke zoo negara lagi

    ReplyDelete
  2. bestnyer jadi volunter..xsempat lagi nak pi zoo negara, hehe..

    ReplyDelete
  3. bestnyaa..kalau dpt masuk dan snap pic kat situ mesti cantik..lama gila tak pergi zoo..

    ReplyDelete
  4. Bestnya jumpa panda. Azwar belum berkesempatan pergi zoo negara ;(

    ReplyDelete
  5. bilalah nak pi tengok panda kat zoo negara

    ReplyDelete
  6. wow.. buluh betong..! macam cerita melayu lama2 dulu.. puteri buluh betong.. hahaha

    ReplyDelete
  7. aida x pernah tgk panda kat zoo tu.
    masok. tapi tak le amik tiket ke panda.
    tgk gambo jer la :)
    memang cute giler. chubby!

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Lucu-lucu sekali pandanya.

    http://www.mygreencanyon.com/2014/08/biaya-body-rafting-green-canyon.html?m=1

    ReplyDelete