Kek Coklat Tepung Ajaib

by - Saturday, December 05, 2015

Assalamualaikum..

Ini merupakan kali pertama saya membuat kek.. sebelum ni semuanya mengharapkan my sis ja.. saya hanya tolong keluarkan kek dari oven setelah siap bakar dan juga tolong makan ja hihi... teruk punya adik kan...

saya mencuba membuat kek coklat menggunakan tepung ajaib..
hanya adun...masak dan siap... semudah A.B.C ja....
bukan setakat orang pemalas ja, budak-budak pon boleh buat...

pek kek coklat


tak perlu nak sukat-sukat dah.. semuanya lengkap diberi dalam setiap pek..
hanya perlu tambah telur 2 biji ja...

nak buat pon tak perlu masa yang lama..
bekas nak dibuat pon tak perlu banyak digunakan juga...
setiap pek yang ada..
ia boleh dikukus dalam masa 35 minit ja atau dibakar didalam oven  150° @ 50 minit
saya buat dengang mengukus ja.. tu pon mana ada periuk nak kukus, pakai guna periuk biasa.. letak besi lapik periuk ja.. then letak bekas bowl plastik ja.. simple ja... guna ja apa yang ada...

hasil yang telah saya buat..
taaraaaa....
kek coklat tepung ajaib


paling best bila saya bawa pergi tempat kerja..
bagi kawan-kawan rasa kek dari air tangan saya.. semua pakat memuji kek coklat ni sedap...
kembang sekejap saya... hihi
lepas ni bole la saya order lagi...

seronok dia..siap upload kat insta lagi dapat makan kek..

jika anda ingin mendapatkan tepung ajaib kek coklat ni
boleh hubungi kak eyda 0174597615
atau ke web http://www.bungamalam.com/




You May Also Like

22 comments

  1. nak lagi ajaib, cuba pos ke kolumpo ni ha..hahaha

    ReplyDelete
  2. pagi2 mai sini tgk kek tepung ajaib ni..rasa lapaq aihhhhhhh
    balik ni nak wat kek coklat eden yg punya haha

    ReplyDelete
  3. Tepung ajaib memudahkan kerja ekin.gak hihihi

    ReplyDelete
  4. Ada macam2 perasa kek lagi kan? Senang betul nak buat kek sekarang ni :)

    ReplyDelete
  5. mana nak cari tepung ajaib tu...pos sini boleh

    ReplyDelete
  6. semudah ABC katanya...buatkan utk sis JM boleh

    ReplyDelete
  7. cepat dan senang kan ZF.. terliur dah nih.. nak kena buat lagi laa..

    ReplyDelete
  8. Pernah jugak beli kek siap cenggini Hana, mmg sedap dan senang hihi....
    Tak rugi membelilah katanya

    ReplyDelete
  9. Nak order juga la tepung kek ni nanti ^-^

    ReplyDelete
  10. harga pun murah kan. Rm14.90 je haaaaa

    ReplyDelete
  11. Salam singgah sini dik...wahh...sedapnya...memang bagus tepung ajaib ni kan...senang nak buat kek coklat...

    ReplyDelete
  12. senang ja.. campak2 siap daaa ngap =D

    ReplyDelete