Kak Yang Gulai Ikan Temenung Panas-panas

by - Friday, February 10, 2017

Assalamualaikum....

Draf entry ni berbulan dah, hari ni baru buka balik...


Weekend saya kalau tak balik kampung, mula la nak mencari tempat makan yang famous dan juga sedap...


kali ni, breakfast + lunch saya area Kuala Kedah.. saya jejak gerai Kak Yang Gulai Ikan Temenung Panas-Panas..

saya datang gerai dah nak dekat pukul 11 pagi.. sampai ja tengok meja.. memang kena tggu la meja mana yang dah nak habis..


saya tggu dalam bapa minit ja, dpat jugak meja... time ni memang ramai la orang..

Menu kat sini simple ja.. ada nasi putih, ikan temenung goreng panas-panas, gulai ikan temenung panas-panas, ulam dan cabai..



kalau nak jenis lauk lain, bole beli kat pasar nelayan kat sebelah gerai ja.. bagi ja bahan mentah yang kita beli tu dan masakan apa yng kita nak, depa akan masakan utk kita... bayar upah masak ja.. senang kan..
kat sebelah gerai ni ada pasar nelayan..
so, fresh-fresh lauk dia...

time saya pegi makan ni, makan ja apa yg ada.. nasi putih + ikan temenung goreng panas² rangup + gulai ikan temenung pnas² + ulam cabai belacan...
mcm ni pon dh sedap... terliur la plak sambil menulis...


mudah ja klau nk cari tempat ni... pegi ja pasar nelayan kuala kedah.. kat dalam tu ja..

Fb : Kak Yang Gulai Ikan Temenung Panas-Panas

You May Also Like

6 comments

  1. ya tuhan.. berselera nya tgk gulai ikan temenung dya kak.. husna pling suka kuah gulai mkn banjir.. hihihi..

    ReplyDelete
  2. Alahai, terliur pulak zumal tengok gulai tu

    ReplyDelete
  3. dah lama teringin nk singgah kedai ni .. share la lokasi ....

    ReplyDelete
  4. pasar nelayan kuala kedah yer location . insyaAllah ada masa boleh discover tmpt ni ..btw saya blogger dri perlis..done follow blog ni

    ReplyDelete
  5. Tetiba jadi teringan nak makan gulai huhuhu

    ReplyDelete