Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (1 may 2014)

by - Tuesday, May 27, 2014

assalamualaikum...

setelah perancangan di buat untuk ke pesta buku.. akhirnya dapat juga aku pegi untuk kali ketiga pegi...
sebelum nie selalu pegi under Sahabat Masjid... first time pegi just bayar RM 20 ja.. satu hari ja pegi.. kali kedua pegi.. free.. pegi 2 hari... kali ni pegi, pegi sendiri pulak..
setelah buat perancangan dibuat, nak naik bas apa, pkul brapa nak pegi, penginapan kat mana.. tempat-tempat nak pegi... booth apa nak pegi...
rancang nak pegi awal-awal pagi pkul 7 nak tolak naik bas rapid ke lrt..xmenjadi jugak.. sebab pkul 7 tue baru smpai rumah mmber...
dah tak jadi pkul 7 pkul 9 jugak kami tolak...
smpai ja dlm 10 lebih la.. tue pon dah ramai orang...





suasana di booth...
kali memang ramai betul orang.. nak jalan pon susah...
sesak sangat...
sebab cuti sama.. tue orang terlalu ramai...
saya target nak habiskan baucar buku RM 250 nie...
siap bawak beg galas spare lagi... tau dah akan beli banyak buku punya....
saya sempat habis kan RM 200 ja.. lagi RM 50 xsempat.. dh penat sangat dengan sesak lagi...dah xmampu lagi... target smpai pkul 1 ja ada kt ctue.. tapi terlajak plak.. dengan nak jump member lain lagi la...

smpai pkul 2 lebih ja mampu.. lepas terus ke Sogo.. nak solat lagi, nak jumpa mmber lama lagi...
masa nak balik kt Lrt Pwtc tue betul-betul sesak ada yang nak beli coin, nak keluar nak masuk... nasib saya pakai kad ja.. xpyh nk beratur beli coin.. mmbr sorg lagi lah.. last2 terus beli touch n go.. senang..




nie la buku-buku yang sempat saya beli..
di booth As-sohwah, Karang kraf, al hidayah, galeri ilmu...

sekarang ni tengah buat sesi meminjam.. kwn-kwn saya yang nak pinjam boleh tapi smpai habis sem nie ja... nanti cuti 2 bulan baru saya nk mula membaca...
selalunya macam tue lah saya akan buat jika beli buku banyak macam nie...




You May Also Like

8 comments

  1. tunggu ash dah besar baru boleh bawak dia... hew hew hew...

    ReplyDelete
  2. bwk ank kecik nie susah ckit.. kan ada plak yang hilang.. heheheh

    ReplyDelete
  3. mmg ulat buku. Hihi. Happy reading :)

    ReplyDelete
  4. kalau diaorNG Tak pulang kan cemana??bayar dua kali ganda..heheh

    ReplyDelete
  5. Seronok yer tgk buku2 yag dear beli....mmg berbaloi lah pi pesta buku cm ni...boleh berejam2 nak pilih tuh hehhe

    ReplyDelete
  6. 'saya tggu awak' tu novel ke?

    ReplyDelete
  7. Novel tarbiah.. Kt galeri ilmu beli nie.

    ReplyDelete