Filem Mad Max :Fury Road

by - Tuesday, May 26, 2015

assalamualaikum...

sekarang jam menunjukan 2 pagi..mata mash belum mahu tdo.. ini lah padahnya minum nescafe tadi.. dh lama tak minum, sekali minum mula mata segar..
alang-alang mata masih celik..saya update la sikit blog ni..

minggu lepas, sempat saya menerjah panngung wayang... saya ni bukan kaki wayang tapi setelah berkenalan dgn housemate, so semakin kerap pulak tengok wayangnya..
cita sempat saya terjah cuti minggu lepas

Mad Max 

Mad Max Fury Road..
cita ni pilihan dri housemate saya ja..
cita sangat best.. saya nk review mengenai cita ni sangat, memang saya tak pandai sangat..
dalam cita Mad Max ni merupakan filem aksi..
 seorang perempuan yang bersemangat untuk membawa rakan rakannya ke kawasan hijau..tapi bila mereka sampai rupanya kawasan hijau tersebut sudah tiada...nak tahu lebih, kena la pergi tengok.
saya sangat berpuas hati la.. kalau ada 10 bintang saya bgi 10 la...

malam esoknya, housemate belanja lagi tengok wayang.. kali ni cita hantu pulak dia pilih... saya dh la penakut tapi beranikan diri la jugak..
Filem dri Thailand.. Ghost Coin... filem seram
seriusly saya kurang paham sangat cita ni..
sebabnya sambil tengok sambil tahan tutup mata..mata plak buka sepi-sepi ja... Tak sanggup plak rasa nk buka semua mata...
filem ni banyak part yg memberi kita terkejut... saya dah penakut, sekali terkejut mau menjerit jugak.. mengelak dari menjerit terkejut.. saya sanggup tgk sambil tgn tutup mata sikit.. mata buka sepi-sepi ja.. hahaha. serik dah tgk cita seram kt panggung.. dah tak sanggup..



You May Also Like

43 comments

  1. jgn tgk cerita terkejut ni, nnti cepat kena sakit jantung. hehe.. buang masa je tgk klu tutup mata.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jantung pon kena bersenam... Ha Ha Ha..

      Delete
    2. xpa QA org blnja tiket hihi
      SS..baru jantung sihat kn...

      Delete
    3. Kalau jantung tu dah copot sebab terkejut, nak bersenam apanya ;)

      Delete
    4. Alamak..banyak lah kes datang klinik sakit jantung nanti

      Delete
    5. habis la dr....nk kena melayan pesakit ni

      Delete
  2. ada tengok preview movie mad max tu..mmg seram & ganas...

    ReplyDelete
  3. Dah lama tak tengok wayang sejak dah ada anak ni..huhuhu


    Singgah blogwalking...:)
    Nak tahu ade diabetes ke tak?Jom cek kat sini:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/tanda-tanda-diabetes-yang-anda-mesti.html

    ReplyDelete
  4. nak tgk jugak la cite ni..cam best je

    ReplyDelete
  5. Berzaman tak layan wayang... SS lebih suka layan teater...

    ReplyDelete
  6. pernah tgk yg 1st filem, yg Mel Gibson jd hero..kalau 10 bintang, mesti best kan..

    ReplyDelete
  7. best ye citer ni... nak tengok jugaklah

    ReplyDelete
  8. OOo..dah rajin tengok wayang..lepas ni boleh review filem pulak..Nuffnang banyak jemputan untuk review filem2 baru..pi la terjah..mana tau dapat tiket percuma..

    ReplyDelete
  9. Kalau akak sukarnya dpt layan filem hantu

    ReplyDelete
  10. Mcm best ni.. saya mmg suka citer seram dan triller.. nak tengoklah nanti.. :D :D

    ReplyDelete
  11. best eeeeeh citer ni ? amboi review ZF buat rasa nak p terjah cinema.. tp bila tngk poket hehehe ttb sendu =P dload je la nanti bebila da kuar blue ray hehe..

    ReplyDelete
  12. kalau tgk sambil tutup mata baik x yah tgk...rugi je hahaha...buat pe nk takut...bukan kuar ikut skrin tu pun..sib baik kawan yg belanja kan

    sis JM fikir 100x skrg ni tiket makin mahal...servis charge lagi GST lagi...

    ReplyDelete
  13. ZF kan memang suka nengok filem-filem aksi ganas gini..huhu

    ReplyDelete
  14. tahun ni ana p tengok citer fast7 je kat wyg. filem2 lain blm lg rasa nk tgok kat wyg. tambah pulak kalo citer seram,mmg ana xkan tgk la kat wyg. sggup dnload. sbb snang nk cntrol volume speaker. takdakla tekejut2 hahahaha

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum
    maaf lama tak menyinggah
    lama tak tengok wayang sejak berkahwin
    padahal tengok wayang adalah hobi masa lapang satu ketika dulu

    saya pun tak suka tengok cite seram, jantung tak kuat...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekapallah kita YY. Tak minat tengopk citer seram. Lagi2 citer Thailand, leh tahan gak takutnya ;)

      Delete
  16. Macam best cerita ni :-)

    ReplyDelete
  17. minum nescafe jadi x ngantuk ye..sama lah kte;;)

    ReplyDelete
  18. Lamanya akak tak tengok wayang.

    ReplyDelete
  19. aduiyaaiii....nk tgk citer hntu mlm2 mmg xlah kan...takut terbawa2 dlm mimpi...ngeriii hhuhuhuhu

    ReplyDelete
  20. tp kalau citer aksi tu sy suka....mcm xterasa masa berlalu heheheh

    ReplyDelete
  21. Tgk trailer mmg best..tp kene tgk the real movie br taw kn.:D

    ReplyDelete
  22. Alamak macam terlebih seram la pulak huhu

    ReplyDelete
  23. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  24. Samalah kita.. x brape berani tgk citer hantu..

    ReplyDelete