Selamat Pengantin Baru Shazwani Hisam

by - Friday, November 10, 2017

Assalamualaikum...

Selamat Pengantin Baru


Syukur Alhamdulillah seorang lagi sahabat saya semasa study UUM..
telah selamat menjadi seorang isteri.

Kali jauh saya terbang lagi ke selatan tanah air.. ke Muar Johor..
First time saya smpai ke Muar ni..
bersama dua lagi sahabat Yus dan Fuzah..

Tanggal 27 October 2017
Wani di ijabkabul dengan suaminya.
Tahniah Wani dan Amir..


keesokkan majlis bersanding kedua mempelai,
di raikan dengan meriah dan dengan adat Johor.

Tol yang akan dikenakan
Pertama kali juga saya melihat perkahwinan di sertai dengan tol sebelum pengantin lelaki berjumpa pengantin perempuan..


setiap tol yang dilalui pengantin lelaki mestilah perlu memberi bayaran.

selain itu, terdapat juga pengantin memberi coklat dan duit syiling.
sangat meriah pakat mengutip coklat dan duit syiling...
hasil saya dapat
Part menu makanan disana..memang best..
semasa hari nikah.. ada satu menu iaitu urap..

urap

 jika saya di Kedah di panggil kerabu..
selalunya saya makan kerabu daun dihiris halus-halus... tapi urap di sini,
daunya kasar-kasar.. terasa dia lain dari yang lain.. sedap.. sampai ke malam saya meratah urap ni..



Johor menu utamanya nasi beriani, menu kenduri tersebut mestilah nasi beriani..
dengan lauk pauk yang sangat sedap..
satu lagi menu paling ingin saya makan bila sebut Muar ialah Mee Bandung Muar..


memang sedap la.... balik Kedah terasa menyesal plak tak makan banyak.. huhu

Disebelah malam sebelum majlis kenduri, sempat saya dan mmber menolong menyiapkan bunga manggar untuk pengantin..


Time tu jugak, timbul otak seminit untuk sediakan props dan ucapan untuk pengantin ..
bole baca disini ya..


Di Majlis kenduri wani, dapatlah kami berlima berkumpul kembali setelah setahun lebih tak berjumpa..
Pahang, Kuala Lumpur, Johor, Kedah, Perak

semoga kita dapat berjumpa lagi
sahabat selamanya


#waniamir
#amirwani

Selesai Majlis









20 hari lagi

You May Also Like

15 comments

  1. nasi & lauk kenduri.. adudu.. menjejes rasanya...

    Jemput singgah baca entri terbaru saya ini

    ReplyDelete
  2. nasi kenduri dia nampak sedap. selamat penganting baru untuk pasangan. moga jodoh berpanjangan :)

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat pengantin :)

    Tak pernah lagi tengok acara tol pengantin tu, mesti meriah kan. Budaya mana eyh macam tu..Johor ke

    ReplyDelete
  4. Tahniah buat pasangan dan juga buat ZF...

    ReplyDelete
  5. Kena byr tol? X kisah ke berapa kena byr atau mcm mana dah rasa mcm lalu jln highway plak

    ReplyDelete
  6. hai ZF.. lama x singgah hehe.. citer laa nanti pasal wedding =D

    ReplyDelete
  7. Tahniah pengantin,,,bleh thn menggoda nasi beriani tuhh

    ReplyDelete
  8. selamat pengantin baru buat penganti..
    lama menyepi nih.. heheh

    ReplyDelete
  9. ZF, Zumal singgah 2 kali dah tapi kotak komen kat entri baru tak timbul. Maybe kena ada komen orang lain dulu macam entri ni. Hehe... Tahniah sebab kreatif sempat yer buat kad jemputan sendiri...

    ReplyDelete
  10. Selamat pengantin baru ya buat mereka ^^ Tudia, makanan macam sedap.. (hehe sorry salah fokus)

    ReplyDelete