Diy - Kad Jemputan Kenduri

by - Tuesday, July 10, 2018

Assalamualaikum..

Kad Kenduri Diy


Utk menjimatkan kos kad jemputan kenduri, lebih baik diy sendiri ja apa yang boleh. 

Untuk Kad jemputan kenduri saya,  
Saya edit sendiri ja.. 
Kebetulan semasa kenduri abg saya 8 tahun dia ada beli cd diy kad kahwin. 


Saya guna pakai ja design dalam tu. 
Saya ambik ja design sedia ada,  malas nk edit-edit sangat.. 
Just edit tulisan ja la..  

Peta yang kenduri abg still ada lagi. 
So guna pakai ja. 

Utk kertas,saya guna kertas kraf yang
Di order dari Support Local Business

Untuk printing lagi bagus
Kalau ada printer sendiri.
Tapi saya print kat kedai ja,
Printer sendiri dah rosak.. 
Saya guna perkhidmatan di Pena Printing.  
So far puas hati la,
Walaupon design saya pilih tak berapa best hihi.. 



 

You May Also Like

11 comments

  1. Bagus buat sendiri kan, boleh jimat belanja hihi. Saya pernah buatkan kad kenduri untuk maksu saya..okay la takde susah sangat :)

    ReplyDelete
  2. jimat kan, nnti timm pun nak design n settle sendiri je..
    pastu g print..lgi puas hati sbb hasil tgn sendiri kan..

    ReplyDelete
  3. Bagusnya. Jimat banyak ni bila buat sendiri =)

    ReplyDelete
  4. Jimat banyak dah ni. Saya dulu pun buat sendiri kad kenduri kawin. Bukan setakat kad, bunga telur & souviner pun buat sendiri.

    ReplyDelete
  5. Kreatif betul ZF....suka tengok ZF DIY sendiri

    ReplyDelete
  6. Saya masa kawin dulu pun print kad kawin sendiri, buat terus dua-dua belah rumah. Jimat. Beli kad lak kat padang besar. Murah.

    ReplyDelete
  7. matlamat utama nak jemput je ZF kan takpeee.. boleh topap budget buat benda lain =)

    ReplyDelete
  8. jimat kan. lagi pun kad kenduri ni biasanya orang buang je lepas dah habis kenduri kita gigigi

    ReplyDelete
  9. Uish.. jimat banyak nie.. sha dulu pun print sendiri je kad kawin nie..

    ReplyDelete
  10. bestnya buat sendiri kad kawen. dpt jimat byk hehe

    ReplyDelete