Yong Tau Fu taiping

by - Saturday, December 29, 2018

Assalamualaikum. ..

Yong Tau Fu Taiping

Selesai majlis perkahwinan sahabat saya di Selekoh, Perak.
Saya terus bertolak ke Taiping.
Tempat yang saya idamkan nak pergi lagi iaitu yong tau fu balai bomba,
pertama kali saya pergi semasa Fuzah bawak ke sini untk merasa yong taufu di sini.
memang sedap sehingga dari tahun ke tahun saya hendak datang lagi tapi tak berkesempatan.

Kali ini, dapat jugak saya singgah di Taiping ini.






Di sini terdapat beberapa gerai yong tau fu. 
Bole pilih berkenan mana satu


Perlbagai jenis yong tau fu,  so pilih ja. .
Saya pilih mana berkenan di hati ja. 
Sekali dah siap,  sepinggan la pulak
Dah la berdua ja. .
Tak larat nak makan saya bungkus ja. 
Balik makan kat hotel ja,  kot malam lapar pulak


Gerai yong tau fu ni,  berhadapan Hotel Novotel ja. .
Keluar hotel nampk dah gerai depan dia.. 


Nak senang,  book ja Hotel Novotel ni..  
Jalan kaki ja nk cari makan. 

You May Also Like

9 comments

  1. Menarik ..Perak negeri bersejarah juga

    ReplyDelete
  2. eh eh..nanti kita nak cuti2 perak mid januari...ade kenduri kat sana...boleh la singgah sini kalo dekat tempatnya

    ReplyDelete
  3. Nampak tempting sangat yong tau fu tu, kuah pekat likat,...kacang banyak! Terliurrrrr

    ReplyDelete
  4. sedap tuuu ZF..!! orang mmg suggest makan kat sini kan kalo ke Tepeng. dok lalu tapi singgahnya tak CT ni. one day nak kena pi jugak. tergoda tengok gambar tu..

    salam tahun baru 2019 ZF..
    semoga ceria2 selalu =D

    ReplyDelete
  5. haii .orang taiping disini hihiii . yup taiping memang terkenal dgn yong tau foo nye . farah pun selalu makan situ . lain kali datang lah lagi ye .

    ReplyDelete
  6. Terliur tengok yong tau fu tu. Lama tak makan

    ReplyDelete
  7. lama tak makan yong tau fu ;) terliur!!

    ReplyDelete
  8. baru je pergi sana bbrapa bulan lepas.. bini mengidam punya pasal sebab dia org tepeng.. hehehe.. nk yg kat sana jugak katanya..

    ReplyDelete