Percutian 3 Hari 2 Malam di Cameron Hingland

by - Sunday, October 13, 2019


Assalamualaikum..


Percutian 3 Hari 2 Malam saya di Cameron Hingland bersama suami.
Saya memilih untuk tidak pergi waktu hujung minggu takut keadaan jalan sesak ja.
Selalunya saya dengar time cuti sekolah atau hujung minggu akan sesak dengan pelancong.
Untuk mengelakkan keadaan itu, saya pergi Ahad ptg hingga Selasa.


Bab penginapan saya stay semalam di Hotel Floral Plus.
Hotel bajet ja tapi cantik. boleh baca disini




Malam kedua, saya teringin nak stay di tempat viral di facebook sebelum ini di Kea Garden Guest House. baca disini
kalau weekend harga mahal sikit.



Makanan disini, jangan dicari yang murah-murah. 
Nama pon kawasan pelancongan, harga boleh tahan la jugak.
Dinner saya dan suami hari pertama, berdekatan hotel ja Di Restoran Nik Ikan Bakar2.

Keesokkan paginya, breakfast dan luch sekalilah di pergi ke Restoran Taman Apple dan Restoran Abang Starwberrry.
Sekadar nak merasa makanan di dua tempat makanan yang ramai selalu post ni.

Restoran Taman Apple


Restoran Abang Strawberry

Nasi lemak Strawberry


Petang-petang saya membeli sedikit makanan di Pasar Kea Farm ja.
jagung mutiara rebus, ubi rebus, kailan dan cendawan goreng ja.

Cafe Sinar Hijjaz pula untuk dinner malam kedua. 
Jalan kaki ja dari bilik.


Antara tempat-tempat sempat saya singgah:
Cameron Valley , tepi jalan ja .


nak memetik buah stawberry saya pilih ke aidilbadri strawberry



Nak melihat pelbagai bunga pula, saya ke Cameron Lavender.



Hari ketiga,  sebelum check out
Jalan-jalan ke Pasar Kea Farm.
Beli byah tangan lagi. .
Seterusnya ke Ladang Teh BOH.


Syukur Alhamdulillah, suami sudi bawak jalan-jalan juga kesini.
Tunggu setahun pula nak boleh jalan jauh-jauh.

You May Also Like

13 comments

  1. untunglar ade sowmi sudi bwk jalan-jalan makan angin je., hehehe

    ReplyDelete
  2. dalam wishlist jugak ni nak jalan jalan cameron

    ReplyDelete
  3. ada plan jugak nk ke sana nti. dah lama tak g sna. wow nasi lemak stawberry la

    ReplyDelete
  4. my favourite place to go with my arwah mummy. Tapi insha-allah ada masa nak naik sebab suka borong sayur sebelum balik kampung.

    ReplyDelete
  5. lama tak pergi cameron. nak pergi weekend tpi fikir sesak kt atas tu terus smpai skrg xpergi.

    ReplyDelete
  6. best kan pergi sana. Pergi sekali memang tak puas

    ReplyDelete
  7. cameron dlm wishlist tp tah bila nk pegi

    ReplyDelete
  8. Salam perkenalan..
    Percutian simple tapi penuh dengan aktiviti dan paling penting senang cari tempat makan..

    ReplyDelete
  9. Betul la tu. Kalau pergi time cuti sekolah memang habis masa atas jalan je sebab jam. Haih rindunya nak pergi

    ReplyDelete
  10. lokasi yang x akan jemu nak pegi banyak kali pun =)

    ReplyDelete
  11. seronoknya pergi bercuti berdua..in shaa allah tak lama lagi pergi bercuti bertiga pulak aaminnn

    ReplyDelete