Prepare Barang Sekolah

by - Tuesday, December 30, 2014

assalamualaikum..

balik kampung sekejap tempoh hari, berksempatan saya mmbawa anak buah pergi beli barang kelengkapan sekolah.

Muhammad Qhabli Haziq..dah nak masuk darjah 2..
baju dah siap ada, mencari kasut sekarang ni dan kotak pensil untuk dia dan abang nya.
mencari kasut sekolah

dok memilih kotak pensel

buku sekolah
buku pon dah siap dibeli.. mak dia siap membalut malam tu..
dulu zaman saya sekolah rendah, tak da buku colorful seperti ni, kulit buku warna koko tu ja..

rindu plak zaman sekolah rendah dulu. macam peristiwa ada bila diingati kembali..

You May Also Like

23 comments

  1. Buku latihan colorful nie boleh ransang minat nak belajar kan ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ngan Zumal. Warna-warna ceria boleh tarik minat mereka :)

      Delete
  2. SS punya buku sekolah macam belacan... Hi hi hi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku boleh... Belacan pon boleh...

      Delete
    2. nk masak ambk secubit, masukkan dlam masakan ya

      Delete
    3. nk masak ambk secubit, masukkan dlam masakan ya

      Delete
    4. errrkkk....eeeeee sabor je lah budak2 nih :-)

      Delete
    5. hahaha depa ni memang kak JM oi hahaha

      Delete
  3. Cantiknya buku sekolah warna-warni camtu. Nampak lebih berkualiti berbanding buku tulis biasa.

    ReplyDelete
  4. Dulu kecik2 excited nak beli brg tulis

    ReplyDelete
  5. Saya x bawak pun anak saya pi beli barang.
    Beg sekolah dah beli kat Vietnam ritu.
    Pensel ada stok lagi.
    Bekas pensel lama baru je pakai berapa bulan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la tu. tak membazir...pakai yg ada dulu

      Delete
  6. Alhamdulillah selesai... hari tu nak beli brg anak2 tapi tak tahan pegi shopping hari minggu.. org punyalah ramai. Jadi kenalah pergi waktu office hour... tenang je..
    Mmg seronok bila teringat balik zaman2 nak naik sekolah dulu2 kan.. :)

    ReplyDelete
  7. Colourful buku budak sekarang..dulu2 buku warna koko tu tampal kertas warna je nak membezakan subjek..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi betoi.. ketas warna plak yang spesis murah tu. lipat salah trus koyak :P time seni slalu beli yang tu hahaha..

      Delete
  8. fuiyoooo buku kalerful.. menariknya haha. kita dulu skkolah cover buku cekelat aje hahaha.. maju maju.. btw.. baiknyaaa ati makcik banje anak anak buah hehe..

    dulu time beli buku teks mmg part balut paling best. tp CT tukang potong selotep aje.. ayah yang balut.

    ReplyDelete
  9. untung dpt mak saudara yg rajin nih..bwk anak buah pegi beli kasut sekolah...klau jadi ibu nanti mesti ibu yg mithali heeee

    ReplyDelete
  10. Cantikla buku latihan skunk warna warni gitu.... zaman Cikna dulu kasut jenama bata la paling best....;-)

    ReplyDelete
  11. bagusnya ZF tlg bwk anak sedara p shopping brg skolah.

    ReplyDelete